25.02.2019.

Pievienojiet attēliem aprakstus!

Vīrietis, kuram ir veikta acu operācija un kurš sēž pie datora

Ekrānu lasītāji dod iespēju cilvēkiem ar redzes traucējumiem iepazīties ar tīmekļa vietņu tekstuālo, bet ne attēlu saturu. Ja vietnē ievietotie attēli pilda vairāk nekā tikai dekoratīvu funkciju un satur kādu būtisku vēstījumu, tiem ir jāpievieno alternatīvie teksti, kas īsi raksturo attēlā redzamo. It īpaši saturu atspoguļojoši alternatīvie teksti ir būtiski attēliem, kas satur tekstus, piemēram, infografikiem.

Attēls ir sadalīts divās daļās. Pirmajā daļā attēlotais bēdīgais cilvēks nesaprot, kas attēlots bildē, jo bildei nav alternatīvā teksta. Otrajā daļā cilvēks ir laimīgs, jo bildei ir alternatīvais teksts, un viņš saprot, kas tajā attēlots.
Vizuāli parādīts, kā alternatīvie “alt” teksti digitālo saturu, šajā gadijumā bildi, padara piekļūstamāku.

Nereti vietnēs attēli kalpo arī kā saites. Šo attēlu alternatīvajā tekstā ir jābūt pievienotam īsam aprakstam, uz kurieni šī saite ved. Piemēram, tas ir svarīgi, ievietojot vietnē banerus vai ikonas ar saitēm uz citām sadaļām, tīmekļa vietnēm vai sociāliem tīkliem.

Sekojiet līdzi aktualitātēm arī mūsu Facebook.com lapā: @pieklustamiba.lv

Citi piekļūstamības raksti

Latvieši un ukraiņi kopā radījuši unikālu rīku skolu centralizēto eksāmenu vizuālai salīdzināšanai
Vizuālis, kur rakstīts
Pētījums: Tikai desmitajai daļai Latvijas skolu mājaslapās ir ievietots obligātais piekļūstamības paziņojums
Ilustrēts portatīvais dators uz kura ir abstrakta lupa, kas simbolizē kaut kā meklēšanu un pētīšanu.
Pēteris Jurčenko: Skolu mājaslapas nedrīkst būt laika zagles
Pētera Jurčenko portrets