29.02.2024.

Piekļūstamu attēlu izveide sociālajos medijos

Kurš gan nevēlas, lai sociālos tīklos publicētie attēli, vizualizācijas vai infografikas sasniedz pēc iespējas vairāk cilvēku? Piekļūstamu vizuālo materiālu izveide ir viens no veidiem, kā to izdarīt. Aicinām iepazīties ar trim padomiem, kā to paveikt!

  1. Aprakstošs ALT teksts

Alt teksts (alternatīvais teksts) sniedz teksta aprakstu jūsu attēlam. Ekrānlasītāji izmanto šo tekstu, lai lietotājiem ar redzes traucējumiem nodotu attēla saturu. Augšupielādējot attēlu sociālajos medijos, pārliecinieties, ka pievienojat aprakstošu papildtekstu, kas sniedz būtisku informāciju vai vēstījumu par attēlu.

Alternatīvais teksts ir īss un kodolīgs, tomēr tajā ir ietverta galvenā informācija. Piemēram, ja publicējat kāda produkta attēlu, apraksti šo produktu un tā galvenās īpašības ALT tekstā.

2. Attēla apraksts pavadtekstā

Ja attēlā ir svarīga informācija, kas nav pilnībā atspoguļota  ALT tekstā, apsveriet iespēju sniegt papildu informāciju arī pavadtekstā.

3. Spilgts kontrasts

Pārliecinieties, ka attēlu vizuālie elementi ir pietiekami kontrastējoši un viegli atšķirami. Tas ir izdevīgi lietotājiem ar vāju redzi. Izvairieties no teksta izvietošanas uz raiba fona, un izmantojiet viegli uztveramus, nevis mākslinieciskus fontus.

Citi piekļūstamības raksti

Kā izveidot piekļūstamu dokumentu?
Ierunājot “Sprīdīša” fragmentu, 4. maijā iedzīvotāji ir aicināti palīdzēt modernajām tehnoloģijām apgūt latviešu valodu
Tumši zila bilde ar lielu Balsu taka logo vidū. Apakšā atbalstītāju logo LUMI, LFMI, LATA, UNESCO
Par LATA jauno vadītāju kļuvis digitālās piekļūstamības eksperts un IT uzņēmuma “Turn Digital” vadītājs Pēteris Jurčenko